Zon, zee en strand in Thailand (en Tigers!!!)

Hey allemaal,

Nadat ik mijn laatste verhaal gepost heb is Casper bij mij aangekomen in Bangkok om mij 3 weekjes op te komen zoeken en een beetje te genieten van de thaise stranden. Dit was dus ons plan voor de afgelopen 3 weken (ondertussen zit hij weer bij jullie in Nederland kou te lijden;)) en ik moet zeggen dat dit prima gelukt is!

Nadat ik cas van het vliegveld had gehaald in Bangkok(jaja ik stond klaar compleet met zo'n bordje met zijn naam erop:)) hebben we een dagje Bangkok bekeken (oftewel bier gedronken...) en zijn we de volgende dag naar Kanchanaburi gegaan. Kanchanaburi is een stadje, maar 3 uur van Bangkok per bus. Daar hadden we een relaxt guesthouse compleet met een groot grasveld(helaas geen foto's genomen) compleet met strandstoelen en hangmatten, prima voor mij na weer een paar dagen in Bangkok en een oog dat nogsteeds de neiging had opeens te gaan irriteren en mooi rood te worden.

Vanaf daar zijn we de volgende dag naar de tijgertempels geweest. Dit was echt super vet. hier kon je dus "tamme" tijgers aaien en hopen dat ze niet opeens chagerijnig werden....

Na hier zonder kleerscheuren uit te zijn gekomen zijn we de volgende dag naar de erawan watervallen gegaan. Dit zijn 6 niveau's met watervallen van verschillende grootte die  wel een mooi sfeertje geven (en relaxt zijn om in te zwemmen).

De laatste dag in Kanchanaburi zijn we naar de " bridge over the river kwai" geweest. Aan de brug valt niet echt veel te zien, maar er zijn een heleboel POW (prisoners of war) doodgegaan om die te bouwen in de 2e wereldoorlog. Om naar de eilanden te gaan in oost Thailand moesten we weer eerst terug naar Bangkok, waar we van de gelegenheid gebruik maakte om naar een Muai thai wedstrijd te gaan (eigenlijk 10 wedstrijden), helaas geen foto's, want die heeft Cas ergens volgens mij maar die komen misschien nog. DIt was echt super gaaf, wij zaten op de buitenste ring, dus het verste weg van de ring, maar we zaten wel tussen de lokale gokkers die elke keer als er een cruciaal punt in de wedstrijd bereikt werd als een gek gingen staan schreeuwen of iemand met ze wilde wedden en daar wisselde heel wat geld van eigenaar

die avond.

De volgende dag namen we de nachtbus naar Koh tao (een van de eilanden aan de oostkust van Thailand, wat voornamelijk een favoriete spot is voor duikers en mensen die willen leren duiken), na een avondje in een bus en een paar uurtjes liggen pitten op een soort minibusstation om op de ferry te wachten naar Koh Tao kwamen we aan bij onze bestemming;zon,zee en strand!

Op Koh Tao ontmoeten ik 2 duikmasters, Scobby en Jolien,  die ik eerder in Borneo ontmoet had en die al een kamer geregeld hadden en waar we in Koh tao mee opgetrokken zijn (hadden ook de beste feestjes. De daaropvolgende twee weken zal ik maar gewoon even samenvatten. Cas heeft een paar dagen besteed om zijn duikbrevet te halen en ik heb ook een paar duiken gedaan (Nog een brevet gehaald dat ik nu 30 meter diep mag!). De rest van de 2 weken hebben we doorgebracht met feestjes, tiger bier drinken, katers kwijtraken op het strand, Op Cas zijn Psp spelen (kon ik weer ff gamen, ok mooi) en genieten van prachtige zonsondergangen (dit is dus ook een beetje de mix van foto's die te

zien zijn.

Op een aantal foto's zijn we ook te zien met emmertjes in ons hand, dat betekent niet dat we de hele tijd zandkastelen aan het maken waren. Op de eilanden daar drinkt iedereen buckets (emmers) die vaak een mix zijn whisky-coke of vodka-redbull, topuitvinding als je het mij vraagt!  Verder spreken de foto's wel voor zich denk ik.Op het strand hebben we ook nog Beachrugby gespeeld met de rugbybal die ik al 4 maanden in mijn tas meedraag, echt briljant! Nu wil ik helemaal naar Australie om daar te gaan rugbyen!

Na Koh Tao zijn we nog een paar dagen naar Koh Pha nang gegaan, waar we een fullmoon party meegemaakt hebben en nadat Cas weg was (jaja slecht planning, dag nadat hij vloog) naar de fullmoonparty, waar het feest doorgaat tot het licht wordt, prima dus.

Na de Fullmoon party ben ik nu weer bij mijn pa in Kuala Lumpur voor een weekje. De reis hiernaartoe die 24 uur duurde was echt idioot. Ik ben 10 of 11 keer(was de tel kwijt) overgestapt in een ander voertuig, waarin de ritjes varieerde tussen 5 minuten en 3 uur. Uiteindelijk werd ik op tijd wakker om te voorkomen dat mijn driver me op de ferry reed in Penang. De driver bleek geen engels te spreken behalve "yesyes" dit gebruikte hij dan ook altijd. Maar na enige overreding wist ik wat geld terug te krijgen, zodat ik een ticket om 12 uur snachts kon kopen om toch naar Kl te komen. Dus eind goed al goed zou ik zeggen. Nu ben ik dus in Kuala Lumpur waar ik weer kan genieten van het heerlijke eten in KL (op de eilanden was het eten speciaal voor toeristen gemaakt en daar was ik niet zo kapot van) en een beetje aan het bijkomen en de kater van de afgelopen 3 weken.

Nu blijf ik nog een weekje hier in Kl, waarna ik naar Bali vlieg voor 2 weekjes en dan doorga naar Brisbane (Australie) om eindelijk weer te gaan rugbyen en wat geld te gaan verdienen!